Pau Lanao, en el marc dels projectes participants a l’àgora d’experiències del IV Congrés del Tercer Sector Social, escrivia així sobre el nostre projecte al Punt Avui.

Guanyar la pròpia vida

El projecte EFCI DONES ofereix una alternativa a dones de Salt de diversos orígens i procedències.

S’ajuda a potenciar una idea de negoci o projecte comunitari, tot i la vulnerabilitat de què són víctimes

Tot va començar a Guatemala, on després d’assolir l’èxit internacional, el model es va exportar a casa nostra. Des del 2012, el projecte EFCI (Escola de Facilitadors de la Creativitat i la Innovació) DONES, impulsat per la Fundació Plataforma Educativa, amb col·laboració amb entitats com ara la Fundació Utopia i altres institucions, treballa a Salt (Gironès).

L’aposta, arriscada i estimulant alhora, intenta donar una alternativa a dones saltenques, de diversos orígens i procedències, que tot i patir una situació socioeconòmica vulnerable, es veuen amb forces per tirar endavant una idea de negoci o de projecte comunitari. En aquest aspecte, per entrar a formar part d’EFCI SALT, cal que la candidata hagi estat derivada pels Serveis Socials de l’Ajuntament o per les entitats socials del municipi. A més, han de ser residents a aquell municipi, tenir capacitat de lideratge i, sobretot, motivacions personals i laborals per canviar la pròpia situació.

Amb els locals formatius situats a l’antiga fàbrica Coma Cros –l’Ajuntament els cedeix gratuïtament– i el finançament provinent de la iniciativa privada, l’any passat va arribar de l’Obra Social de La Caixa, aquest de la Fundació Mútua Madrilenya, en els dos cursos impartits per EFCI SALT, hi han participat 44 dones, amb resultats desiguals. “No totes –diuen les responsables– han arribat al final, algunes han abandonat, però podem constatar que hi ha hagut una resposta molt positiva”.

La proposta que s’estructura a través de tallers formatius de quatre hores setmanals, dividits en mòduls, fins arribar a un total de 120 hores, intenta treballar tant l’autoestima i l’autoconeixement de les candidates com descobrir les seves competències, talents, limitacions i, a més, les acompanya en el procés emprenedor. Raquel Sabater, coordinadora tècnica de la fundació, i Mar Bosch, responsable pedagògica del programa, remarquen que després de seguir els cursos algunes de les alumnes han trobat feina, altres s’han decantat per tornar a estudiar i algunes s’han traslladat al seu país d’origen per crear la pròpia empresa. La majoria han trobat una alternativa de futur. Com assegura Mar Bosch: “Les assistents al cursos són dones emprenedores en potència, en elles hi ha la llavor del canvi i és per això que el nostre somni és poder continuar amb un programa destinat a formar dones saltenques disposades a implicar-se en el futur i ser protagonistes de la pròpia història de vida.”

Qui?

Projecte EFCI de la Fundació Plataforma Educativa. Els beneficiaris són dones de Salt en situació vulnerable.

Què?

És un programa formatiu en creativitat, emprenedoria i innovació social a través de tallers participatius.

Com?

Tallers formatius de quatre hores setmanals, fins arribar a les 120, que ajuden a les dones en el procés emprenedor.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

L'adreça electrònica no es publicarà.